Vyhledat
  • pavelmosna

Káva vs. Guarana

Aktualizace: 16. led 2019

Spalovače jsou vyhledávané zejména díky tomu, že za mají schopnost za nás udělat “špinavou práci” a zbavit nás tuků i bez pohybu. Ano, je to možné, ale musíme dbát na doporučené dávkování.


1. Kofein

Káva vs. zelený čaj? Rozdíl je zejména v uvolňování kofeinu, zatímco u čaje jde o dobu až 30-40 minut, u kávy se uvolní po několika minutách po požití - poté přichází propad. Právě proto se doporučuje pití čaje jako zdravější zdroj kofeinu.

Kofein zvyšuje obsah mastných kyselin a dokáže pomoci s odbouráváním tuků i v klidovém režimu těla. Při fyzické námaze dále využívá tukových zásob jako zdroj energie pro pracující sval. Díky tomu je možné dosahovat zvýšeného výkonu a obecně prodloužit fyzickou stimulaci svalů.

Je však třeba uvědomovat si i vedlejší účinky vysoké míry konzumace kofeinu. Může se například podílet na riziku vzniku osteoporózy, protože má vliv na vylučování vápníku z těla. Určitě doporučujeme nekonzumovat více než 3 šálky kávy denně a dbát na vyváženou stravu, zejména pak na výrobky s vyšším obsahem vápníku.

Při vyšší a pravidelné konzumaci kofeinu lze velmi jednoduše vytvořit drogovou závislost, která se projevuje zejména zvyšujícími dávkami látky, určitě před tímto stavem varujeme.


Káva: 60-70 mg

Zelený čaj (šálek): 25 - 35 mg

Energetické nápoje: 33 mg/100 ml


2. Guarana

Pochází z Jižní Ameriky a její plody připomínají na první pohled šípek. Indiáni ji uctívali jako všelék a dodnes je důležitou součástí tamější kultury. Guarana obsahuje vysoké množství kofeinu (guaraninu) - až 3x více než kávová zrna. Díky tomu, že obsahuje také vysoké množství tříslovin objevuje se tu mnoho vitamínů: C, PP, B1, B2, ale také škrob, tuk. Na rozdíl od kávy se účinky projevují pomaleji a vydrží delší dobu, nepřekyseluje žaludek a nedráždí žaludeční sliznici. Guarana také zmírňuje svalovou bolest a zesiluje účinnost acylpyrinu a Vitamínu C. Jako poslední pozitivum asi můžeme uvést její antioxidační účinky.

Mezi velká negativa patří močopudnost, kterou lze regulovat pouze zvýšeným přísunem tekutin.


TIP: Pokud ji smícháte s citronem, tak zvýšíte její účinky.



236 zobrazení

©2018 by FastFit, Pavel Mosna Project