Vyhledat
  • pavelmosna

TRX vs. TRENAŽÉR

Jasně, srovnáváme jablka a hrušky… Ale i přesto má toto srovnání smysl. Nejde totiž o to, který z nástrojů je lepší, ale pro koho je vhodnější TRX a pro koho TRENAŽÉR. Nahlížet na to lze i více ze široka, kdy TRX bude ekvivalent pro funkční trénink nebo cvičení s volnou váhou a TRENAŽÉR pro kladkové stroje, lavice atd. Pojďme si to porovnat na konkrétních případech.





JSEM ZAČÁTEČNÍK (chci začít cvičit/chci po delší době začít cvičit) - Důležitá jsou mobilizační cvičení a strečink, které vrací tělu přirozený rozsah pohybu v jednotlivých partiích, bez kterého nebude možné cvičit zdravě. Je proto nutné vyrovnat svalové dysbalance a rozvíjet koordinaci. Všechna síla Vám totiž bude k ničemu, pokud ji nebudete umět využít…. VOLÍM TRX, které zahrnujeme do našich FastFit plánů.


CHCI SE VRÁTIT DO AKTIVNÍHO ŽIVOTA PO ÚRAZU (mám omezený rozsah pohybu, vazy nedrží jak by měly…). Výběr náčiní bude opačný. Trenažéry v tomto případě poskytnou přesný a vedený pohyb s jasně definovanou zátěží. Rozhýbání by mělo být pod dozorem fyzioterapeuta a trenažér zajistí bezpečné posílení dané partie. K bezpečnému posilování zbytku těla - při omezeném pohybu např. kolen, lze efektivně využít i náš EMS FastFit trénink, který ve srovnání s klasickým cvičením zatěžuje klouby o 30% méně. Zkuste zkušební trénink za 200 Kč.


MÁM SEDAVÉ POVOLÁNÍ (bolí mě záda, při ostatních aktivitách ve vyšším tempu mi rychle dochází síly). Tady je to jasné. Jít si po pracovním dni stráveném na zadku opět sednout do posilky na trenažér, je jako vytloukat klín klínem. Trénovat na nich samozřejmě můžete, ale TRX by ve vašem plánu chybět rozhodně nemělo. Trénink není jen o síle a množství hmoty. TRX vám dá silovou vytrvalost, koordinaci a spoustu možností kompenzovat, kompenzovat, kompenzovat… :)


CHCI MÍT OPRAVDU VELKÉ SVALY (už nějakou dobu cvičím, a chci nabrat objem. Zajímá mě kulturistika). Tady zřejmě nepůjde o úplného začátečníka. Celková fyzická kondice je zde důležitá, ale zároveň je nutné izolovaně procvičit jednotlivé partie “do mrtva”. TRENAŽÉRY a lavice zde budou třeba. Podobně i strava, zejména bílkoviny (přečtěte si náš článek o doplňcích stravy, třeba se bude hodit). Pokud už nějakou dobu trénujete a zasekli jste se, zkuste EMS FastFit tréninkové plány. Rozbourají Vaše stereotypy a nabídnou nový rozměr cvičení, který trvá 25 minut, ale nabídne koncentrovaný a plnohodnotný pohyb.


CHCI HUBNOUT (co dodat…) Takový cíl by neměl spočívat pouze v touze zhubnout, ale v návycích, díky kterým si budete udržovat dlouhodobé výsledky. Je zkrátka třeba vyladit stravu a cvičení. Z dlouhodobého hlediska je vlastně jedno, jakým způsobem kalorie spálíte (běh, TRX, TRENAŽÉR, EMS…) nejlepší trénink je ten, který budete schopni absolvovat dostatečně často a bude Vás bavit natolik abyste ho odtrénovali dostatečně intenzivně. Ve FastFitu Vám to zabere jen 25 minut a o intenzitu se postará trenér a naše technologie.

0 zobrazení

©2018 by FastFit, Pavel Mosna Project